Przeszczep włosów NEOGRAFT 2.0

Aktor John Travolta, tenisista Rafael Nadal, prezenterka Oprah Winfrey, piłkarz Wayne Rooney – lista znanych osób, które poddały się zabiegowi przeszczepu włosów, jest długa i wciąż pojawiają się na niej nowe nazwiska. Trudno się dziwić, bowiem dzięki nowoczesnym technologiom ten sposób radzenia sobie z łysieniem jest dziś coraz skuteczniejszy, szybszy i bezpieczniejszy. Klinika Pawlikowski wykorzystuje w tym celu jedną z najnowszych, najbardziej zaawansowanych metod – urządzenie NEOGRAFT 2.0 znanej z innowacyjności amerykańskiej firmy VENUS CONCEPT.

Pistolet do „wstrzeliwania” cebulek

Zabieg przeszczepu polega na przeniesieniu mieszków włosowych pacjenta z okolic owłosionych w pozbawione owłosienia. Stosuje się go najczęściej w wypadku najpowszechniej występującego typu łysienia – androgenowego. Schorzenie to jest skutkiem nadmiaru w organizmie jednego z hormonów – dehydrotestosteronu, co ma prawdopodobnie podłoże genetyczne. W kuracji lekarz z reguły pobiera mieszki z tylnej oraz bocznych części skóry głowy i przenosi w okolice czołową i szczytową.

Metoda NEOGRAFT 2.0 jest bez wątpienia lepsza i skuteczniejsza od starszych technik przeszczepu. Specjalista dokonuje najpierw serii bardzo płytkich nakłuć w miejscach, gdzie będą implantowane włosy. W zmodyfikowanej metodzie FUE nakłucia mają głębokość zaledwie 1 milimetra, podczas gdy w starszej metodzie FUE wynosi ona 5-6 mm. W kolejnej fazie następuje pobranie mieszków do przeszczepu. Posługując się urządzeniem NEOGRAFT 2.0, działającym na podciśnienie, lekarz zasysa potrzebny materiał do specjalnej tuby. Podczas tej procedury uzyskuje się 400-800 zespołów mieszków: jeden taki zespół zawiera od 1 do 4 włosów.

W ostatnim etapie lekarz „wstrzeliwuje” mieszki w miejsca nakłuć za pomocą pistoletu wykorzystującego efekt sprężonego powietrza. Zastosowanie tej nowoczesnej techniki redukuje do minimum ryzyko uszkodzeń i utraty materiału, co zdarza się często podczas zabiegów starszymi metodami. W efekcie jednej procedury uzyskuje się więc dużą liczbę przeszczepionych włosów.

Wygodnie i bezboleśnie

W czasie wstępnej wizyty w klinice dermatolog ocenia stan skóry głowy pacjenta, zleca odpowiednie badania laboratoryjne, informuje, jakie leki, preparaty i odżywki należy odstawić przed wykonaniem zabiegu.
Przeszczep metodą NEOGRAFT 2.0 trwa na ogół 3-6 godzin. Pacjent musi mieć krótko przystrzyżone włosy w miejscach, skąd będą pobierane mieszki. Lekarz stosuje znieczulenie miejscowe; cała procedura jest bezbolesna. W fazie pobierania materiału pacjent z reguły leży na brzuchu, podczas jego implantowania – na plecach. W tej drugiej fazie można np. słuchać radia ze smartfona lub nawet oglądać film na tablecie.

Miejsca poddane zabiegowi nie są opatrywane. Z powodu małej inwazyjności zabiegu nie potrzeba też rekonwalescencji. Do zwykłych zajęć można wrócić już następnego dnia po wizycie w klinice. Pacjent powinien jednak powstrzymać się przez parę dni od uprawiania sportów i noszenia kasków. Powikłania – blizny, miejscowe stany zapalne i obrzęki – są bardzo rzadkie. Zasadniczo brak też ryzyka odrzucenia przeszczepu.

Należy być przygotowanym na to, że krótko po zabiegu może dojść do wypadnięcia włosów – częściowego lub nawet całkowitego. To naturalny efekt przeszczepu; nie ma żadnego powodu do zmartwienia. Włosy przechodzą potem w
kilkutygodniowy stan uśpienia. Następnie zaczynają odrastać w tempie mniej więcej 1 cm na miesiąc. Dopiero 5-6 miesięcy, a w rzadkich przypadkach nawet rok po zabiegu ujrzymy pełny efekt w postaci wyraźnie zagęszczonych włosów.

Na jakie typy łysienia?

Oprócz łysienia androgenowego metodę przeszczepu NEOGRAFT 2.0 stosuje się też w walce z innymi, rzadszymi typami utraty włosów, jak łysienie telogenowe i anagenowe. Występują one, gdy jakiś czynnik zewnętrzny (np. chemioterapia) powoduje nagłe zatrzymanie wzrostu włosów w jednej z faz rozwojowych – telogenie lub anagenie. Metoda NEOGRAFT 2.0 nie jest natomiast zalecana w kuracji łysienia plackowatego, które również objawia się nagłą utratą owłosienia, ale ma charakter autoimmunologiczny. Podczas pierwszej wizyty w klinice specjalista zdiagnozuje typ łysienia i oceni wskazania do przeszczepu. Przeciwwskazaniami są głównie choroby nowotworowe, zaawansowana cukrzyca, przebyty zawał i zaburzenia krzepliwości krwi.

Zalecenia po przeszczepie:

• W pierwszym dniu za pomocą soli fizjologicznej i gazików oczyszczamy skórę głowy z resztek krwi i osocza.
  • W kolejnych dniach możemy delikatnie umyć głowę, stosując roztwór odkażający lub łagodny szampon dziecięcy.
  • Przez kilka tygodni unikamy solariów i innych źródeł natężonego światła
  • W wypadku obrzęku stosujemy krótkotrwałe zimne okłady; w wypadku bólu głowy – leki ogólnodostępne, np. paracetamol.
  • Odpadanie drobnych strupków możemy przyspieszyć delikatnymi masażami głowy z użyciem specjalnej oliwki. Nie wolno jednak drapać głowy!

Zarejestruj się online

Oferujemy wygodny system ratalny

MediRaty to prosty i sprawdzony sposób na sfinansowanie Twojego zabiegu, leczenia lub dowolnej usługi oferowanej przez 7 000 gabinetów, klinik, szpitali w Polsce.

Opinie naszych pacjentów

Ponad 1000 zadowolonych klientów z naszych usług.

Sprawdź co oferujemy
    Zdobądź się na pierwszy krok!