Łyżeczkowanie

Łyżeczkowanie jest zabiegiem dermatologicznym, którego celem jest usunięcie zmian skórnych. Ich obecność może, choć nie musi oznaczać rozwoju choroby, jednak mimo to brodawki czy znamiona bywają uciążliwe choćby ze względów estetycznych. Każdy pacjent, który zmaga się z niepożądanymi zmianami skórnymi, może je usunąć, korzystając z bezpiecznego sposobu dermatochirurgicznego.

Metoda usuwania zmian skórnych jest dobierana po zapoznaniu się z rodzajem zmiany. Mechaniczne usunięcie nie sprawdzi się w każdym przypadku, jednak zawsze staramy się dobrać skuteczną alternatywę.

Co to jest łyżeczkowanie?

Łyżeczkowanie to jedna z najbezpieczniejszych metod stosowanych przy usuwaniu zmian skórnych spowodowanych przez brodawczaka i mięczaka zakaźnego. Mimo swojej nazwy, która może sugerować długotrwały proces leczenia, jest ona nieinwazyjna, skuteczna i bardzo szybka.

Rozwój chorób skórnych często przejawia się wykwitami na jej powierzchni. Na zakażenie jesteśmy narażeni niemal stale — w saunie, na basenie, a także poprzez korzystanie z przedmiotów codziennego użytku, których dotykała osoba chora. Przebieg chorób skórnych wynikających z zakażenia wirusem najczęściej jest łagodny, co nie powinno stanowić powodu do ich zignorowania.

Podstawą jest unikanie współdzielenia miejsc (basen, sauna, siłownia) i przedmiotów (np. ręcznika) aż do całkowitego ustania rozwoju zmian. W ten sposób zapobiega się rozsiewaniu wirusów, które mogą przenieść się na inną osobę. Usunięcie zmian skórnych powstałych na skutek infekcji jest możliwe dzięki zabiegom dermatochirurgicznym, takim jak łyżeczkowanie.

Jak wygląda łyżeczkowanie?

Do zabiegu stosujemy sterylną mikrołyżeczkę o ostrych brzegach. Jest to narzędzie chirurgiczne umożliwiające całkowite wycięcie zmiany skórnej. Przed łyżeczkowaniem pole zabiegowe jest dezynfekowane i znieczulane miejscowo (nasiękowo), co zwiększa komfort pacjenta. Ze względu na znikomą inwazyjność bezpośrednio po usunięciu zmiany można wrócić do normalnego funkcjonowania, z zachowaniem zasad dotyczących pielęgnacji i higieny.

Wśród wskazań do przeprowadzenia łyżeczkowania należy wyróżnić:

• Zmiany chorobowe o charakterze wirusowym,
  • Zainfekowane tkanki w obrębie skóry i tkanek podskórnych.

Gotowość pacjenta do przystąpienia do zabiegu jest określana na podstawie konsultacji medycznej. Głównymi przeciwwskazaniami są:

• Zaburzenia krzepnięcia,
  • Nieleczona cukrzyca.

Rana po zabiegu musi być odpowiednio pielęgnowana. Pacjent nie może dopuścić, by na skórze pojawiły się drobnoustroje chorobotwórcze, które mogłyby spowodować nawrót infekcji. Po zabiegu powinno się unikać ekspozycji słonecznej i solarium przez okres dwóch tygodni.

Szczegółowych informacji na temat zabezpieczenia rany udzielamy bezpośrednio po zabiegu. Najczęstszym zaleceniem jest regularne oczyszczanie rany lekiem Octenisept i zabezpieczenie jej materiałem opatrunkowym, który pozwala skórze oddychać.

Ł

Zabieg dermatologiczny jest bardzo szybki — trwa maksymalnie 30 minut. Usunięcie zmiany skórnej najczęściej wymaga tylko jednego zabiegu.

Zarejestruj się online

Oferujemy wygodny system ratalny

MediRaty to prosty i sprawdzony sposób na sfinansowanie Twojego zabiegu, leczenia lub dowolnej usługi oferowanej przez 7 000 gabinetów, klinik, szpitali w Polsce.

Opinie naszych pacjentów

Ponad 1000 zadowolonych klientów z naszych usług.

Sprawdź co oferujemy
Zdobądź się na pierwszy krok!